نوشته شده توسط : E-Commerce

به این وسیله آمادگی سایت رو برای تبادل لینک با همه ی سایت و وبلاگ های بازدید کنندگان عزیز اعلام میکنیم

برای کسب اطلاع بیشتر به ادامه ی متن بروید



:: بازدید از این مطلب : 215
|
امتیاز مطلب : 453
|
تعداد امتیازدهندگان : 150
|
مجموع امتیاز : 150
تاریخ انتشار : یک شنبه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

آيا به دنبال ابزاري رايگان براي برقراري روشي که بازديد کننده هاي دائم براي سايت خود داشته باشيد مي گرديد ؟
چه سوال بيهوده اي پرسيدم! اينطور نيست ؟

آيا هرگز به اين موضوع فکر کرده ايد که يک مقاله پر محتوا از چند طريق براي سايت شما بازديد کننده مي آورد ؟ يک مقاله خوب سرعت شما را در جذب بازديد کننده افزايش مي دهد.
مجموعه اي از مقالات را در سايت خود ارائه کنيد. اين راهي است که ترافيک ماه ها و حتي سالهاي متمادي براي سايت شما را تضمين مي کند.
خيلي از بازاريابها، مقالات را براي استفاده به عنوان محتواي سايت خود و يا براي ارسال به مجلات الکترونيکي (
eZines) استفاده مي کنند.
همانند کوه يخ که بخش عمده آن پنهان است، عملکرد مقالات خوب براي جذب ترافيک، تنها بخشي از ارزش واقعي آنها است.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , يک روش ساده براي جلب بازديد کننده بيشتر , ,
:: بازدید از این مطلب : 209
|
امتیاز مطلب : 471
|
تعداد امتیازدهندگان : 153
|
مجموع امتیاز : 153
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

برای داشتن مراجعان و فروش بیشتر از همین حالا امضای ایمیل خود را طراحی کنید!

آیا به تازگی از خود پرسیده‌اید، "آیا مردم از نوع فعالیت شرکت من آگاهی دارند؟" در مقام صاحب یک تجارت الکترونیکی، به دلیل آن‌که فعالیت شغلی شما به وسیله‌ی اینترنت صورت می‌گیرد، در طول هفته بیش از ده ایمیل مختلف ارسال می‌کنید. با این حال ممکن است از خود بپرسید که "چرا مراجعه کننده ندارم؟"
بگذارید مساله را بررسی کنیم. شما خواستار فروش، بازدیدکنندگان، مشترکان خبرنامه الکترونیکی و مراجعان وب‌سایت بیشتری هستید. بسیار خوب، می‌توانید همه‌ی این مزایا را، حتی زمانی که از کامپیوتر خود دور هستید، با يک روش اثبات شده رايگان، به دست آورید.
کافی است امضای ایمیل خود را به ابزار رایگان مولد ترافیک سایت خود تبدیل کنید و پس از این خواهید دید که مردم شما را به خاطر خواهند سپرد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , يک روش رايگان براي افزايش ترافيک وب سايت , ,
:: بازدید از این مطلب : 210
|
امتیاز مطلب : 458
|
تعداد امتیازدهندگان : 153
|
مجموع امتیاز : 153
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce


يکي از مؤثرترين روشهاي معرفي شرکتها، توليدات و محصولات آنها، انتشار خبرنامه هايي مرتبط با آنها مي باشد. چنين روشي به دليل وجود ترکيبي از عکس، نقاشي ،رنگ و غیره داراي بيشترين پايداري در ذهن مخاطب نسبت به ساير روشهاي ديگر تبليغاتی خواهيد بود.
روابط عمومي سازمان ها و نهادها و شرکت هاي بزرگ بيشترين تلاش خود را در جهت استفاده از روش هاي مناسب و موثر در جلب مشتريان بالقوه و تبديل آنها به مشتريان واقعي صرف کرده و هزينه هاي زيادي براي اين موضوع خرج مي کنند. در دنياي رقابتي سالم که مشتري حق انتخاب دارد، هر شرکتي که رابطه بهتر و گسترده تري با مردم داشته باشد، مشتري بيشتر و در نتيجه فروش بيشتري خواهد داشت.
مردم ديگر جذب تبليغات مستقيم محصولات و خدمات نمي شوند و بايد سعي کرد از راه ارائه اطلاعات و آموزش ها و فرهنگ سازي ها، نظر آنها را به سمت شرکت خود جلب کنيد.

در اين مقاله به بررسي 11 نکته در جهت پياده سازي خبرنامه براي اهداف ارتباط هاي مردمي و عمومي (
Public Relations) خواهيم پرداخت. اگر چه اين موارد به عنوان نکات پايه در جهت پياده سازي خبر نامه هاي چاپي مي باشند اما موارد متعددي از آنها نيز در خبرنامه هاي الکترونيکي نيز مورد استفاده قرار مي گيرند.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , يازده نکته مهم در تهيه خبرنامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 228
|
امتیاز مطلب : 462
|
تعداد امتیازدهندگان : 151
|
مجموع امتیاز : 151
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اگر به دنبال کسب درآمد از طریق کار در منزل هستید، وب‌سایت‌های کوچک(Mini Site) روشی مناسب برای اجرای فعالیت‌های شغلی شخصی شما هستند. این وب‌سایت‌ها معمولا سایت‌های یک یا دو صفحه‌ای هستند که به منظور تبلیغات فروش یک محصول به کار می‌روند.
یک مینی وب‌سایت درواقع يک معرفي نامه فروش محصول است که با هدف تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار، طراحی شده است، بنابراین هدف آن فراهم کردن جزییات درباره محصول نیست. این نوع سایت، بازدیدکنندگان زیادی را جذب می‌کند و بازدیدکنندگان بیشتر، به معنی فروش و درآمد بیش‌تر برای شما است.

مراحل ایجاد یک مینی وب‌سایت
1-یک بازار اختصاصی (
Niche Market)سودمند پیدا کنید.
2-بهترین محصول را برای فروش در آن بازار تعیین کنید.
3-یک معرفي نامه تبلیغي ماهرانه براي محصول خود بنویسید.
4-يک صفحه ورودي (
Landing) طراحی کنید.
از تبلیغات بنری یا دیگر انواع تبلیغات در اين صفحه استفاده نکنید، این کارها، توجه بازدیدکنندگان شما را منحرف می‌کند، شما باید تمام حواس خود را بر فروش محصولات خود متمرکز کنید. نمونه يک ميني وب سايت يک صفحه اي معرفي محصول در آدرس زير است:

 

http://www.mahmoodb.com/fly-in/Create_Your_Own.htm

 

 

اين صفحه براي عبارت "fly-in ad" بهينه سازي شده است و در ميان بيش از 4500 صفحه در گوگل، رتبه 4 را کسب کرده است.

طراحی یک مینی وب‌سایت
هر سایت باید فقط به فروش یک محصول اختصاص داشته باشد و منحصرا برای آن کالا بهینه‌سازی شده باشد. از کلمات کلیدی استفاده کنید که نام محصول مورد نظر شما در آن به کار رفته باشد، کلماتی که برای جذب ترافیک موردنیاز برای سوددهی سایت شما به اندازه‌ی کافی مشهور باشند.
همواره کلمات کلیدی مذکور را در تیتر، سرفصل‌ها و تگهای گرافیکی به کار برید. فرمی با قابليت سفارش‌پذیری زیاد و امکان تکميل کردن سریع تهیه کنید. بدیهی است نمی‌خواهید مشتریان خود را به خاطر زمان زیاد مربوط به پر کردن فرم یا کليک هاي زیادی که سر راه فروش کالا وجود دارند از دست بدهید.
کالای فروشی شما هر چه باشد، کار خود را با شرح ویژگی‌های آن شروع کنید و تمام تمرکز خود را روی آن محصول خاص بگذارید. سعی کنید با چند تاییدیه از جانب افرادی که از محصولات شما راضی هستند، کالای خود را بهتر معرفي کنید.
در کنار این تاییدیه‌ها از تعدادی جایزه و امکانات رايگان برای تشویق بازدیدکنندگان به خرید استفاده کنید. کتاب هاي الکترونيکي، مقاله، گزارش و غيره مي توانند جوايز مناسبي باشند.
به دنبال شرکتي قابل اعتماد برای میزبانی سایت خود باشید. یک سیستم میزبانی با درصد بالا بودن مناسب و سرعت دسترسي زياد.
از نام دامنه اي استفاده کنید که کلمات کلیدی شما را دربرداشته باشد، با این کار رتبه خود را در موتورهای جستجو بالا برده، ترافیک بیشتری به دست می‌آورید.

برخی مزایای مینی‌ سایت‌ها
1-قابلیت بهینه‌سازی آسان تر در بهینه‌سازی موتورهای جستجو.
2-لینک‌های ورودی به سایت شما باعث کسب رتبه بیشتری در گوگل خواهد شد.
3-شما می‌توانید در مورد فروش محصول یا ارایه خدمت، خبره شوید.
4- ترافیک سایت شما از وب‌سایت‌های معمولی بیشتر خواهد شد.

مینی وب‌سایت‌ها به دلیل هزینه کم راه‌اندازی و طراحی آسان، راهی سريع و راحت برای کسب درآمد هستند. ایده‌ قوی، تمام آن چیزی است که به آن نیاز دارید. اکنون شما آماده کسب درآمد از اينترنت هستید.
 

 

براي در يافت متن کامل تمام مطالب در خبرنامه عضو شويد



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , وب‌سايت‌هاي کوچک، ابزاري بزرگ براي ايجاد يک تجارت خانگي , ,
:: بازدید از این مطلب : 177
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

این اشتباه می‌تواند تجارت شما را نابود کند! با خواندن این مقاله، از ارتکاب این اشتباه بزرگ، جلوگیری خواهد شد.

آیا وب سایت شما تجارت شما را نابود خواهد کرد؟

با یکی از دوستان به نام حمید در حال تعریف یک برنامه تبلیغاتی توسط کارت تبریک بودیم. سوالی که ایشان مطرح کرد این بود که آیا در کارت‌های تبریک، مردم را به سایتم هدایت کنم یا شماره تلفن بدهم که با من تماس بگیرند؟
همین سئوال وقتی که شما بازاریابی تلفنی هم انجام می‌دهید مطرح می‌شود یعنی به طرف مخاطب خود، آدرس سایت را بدهم که به آن مراجعه کند یا تلفنی تمام اطلاعات لازم را به او بدهم؟
خیلی از صاحبان تجارت‌های مختلف همین سئوال را دارند. آنها می‌خواهند بدانند که آیا بهتر است تلاش کنند تا مخاطبان آنها به وب سایت آنها مراجعه کنند یا خیر؟

آیا شما باید هرچه بیشتر تلاش کنید که مخاطبان را به وب سایت خود ارجاع دهید؟
جواب من به سوال فوق، شما را شگفت زده خواهد کرد!

 

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , وب سايت خود را اخراج کنيد , ,
:: بازدید از این مطلب : 144
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

همه ما از اين مطلب آگاهيم كه لينك‌هاي ورودي به سايت نقش مهمي در افزايش رتبه‌ي سايت در موتورهاي جستجو دارند. همچنين با اين روش مي‌توانيم بازديدكنندگان بيشتتري را به سايت خود جذب كنيم. چگونه مي‌توانيم لينك‌هاي ورودي يك‌سويه داشته‌باشيم؟ راه‌هاي بي‌شمار براي اين كار وجود دارد؛ من در اين مقاله 7 روش مهم و مؤثر را در نظر گرفته‌ام.
حتماً اطلاع داريد كه مبادله‌ي لينك متداول‌ترين راه براي جذب لينك از سايت‌هاي مختلف است. به اين ترتيب شما بايد از يك لينك دو طرفه‌ استفاده كنيد. در اين مقاله راه‌هاي جذب لينك را، بدون اختصاص لينك برگشتي، بررسي مي‌كنيم. در واقع هدف ما اين است که قراردادن لينک به سايت خود را براي مديران ساير وب سايت ها آنقدر جذاب کنيم که مجبور نباشيم در ازاياين کار، ما نيز به سايت آنها لينک بدهيم. البته هميشه توجه داشته باشيد که ارتباط هاي دوطرفه است که باعث گسترش اينترنت تا اين حد شده و نمي توان توقع داشت که اين راه کارها، هميشه لازم و يا کارساز باشند چرا که اگر چنين بود، همه دلشان مي خواهد که بقيه به سايت آنها ارتباط يک طرفه برقرار کنند که اين امر کاملا غير ممکن است.


و اين هم 7 روش جذب لينك‌هاي ورودي يك‌ سويه:

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , هفت راه جذب لينك , ,
:: بازدید از این مطلب : 180
|
امتیاز مطلب : 12
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

هر روزه با پيشرفت بيشتر ابزارهاي سخت افزاري و نرم افزاري جهت توليد و دسترسي به پادکست ها که توسط شرکت هاي مختلف مثل Apple ارائه مي گردند، امکان استفاده از تعداد بيشتري پادکست براي علاقمندان فراهم مي شود. هرچند که برخي از ما قبلا با مقوله پادکست آشنا شده ايم ولي اين ابزار ها مثل iTunes به سمت معرفي پادکستينگ به ميليون ها شنونده پيش مي روند.
ولي برخي از پادکست ها راه را اشتباه مي روند و پس از چند دقيقه گوش دادن به آنها، شنونده به يک برنامه و کانال ديگر مي رود.
در اين جا هشت موضوع مهم را که در زمان توليد پادکست خود بايد رعايت کنيد، مورد بررسي قرار مي دهيم.

1-چيزي براي گفتن داشته باشيد. شما حتما مي توانيد براي يک ساعت صحبت کنيد و از هر دري چيزي بگوئيد. ولي چنانچه شما صدائي ماندگار و يا حتي سرگرم کننده نداشته باشيد، کسي سراغ شنيدن مجدد پادکست شما نخواهد آمد. چنانچه پادکستي داريد که فقط محتواي وبلاگ شما را به صورت صوتي پخش مي کند، وقت خود را تلف نکنيد و به همان نوشتن متن در وبلاگ خود بپردازيد چرا که دسترسي به آن از دسترسي به پادکست هاي وبلاگ شما ساده تر خواهد بود.

 

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , هشت نکته مهم در تهيه پادکست , ,
:: بازدید از این مطلب : 143
|
امتیاز مطلب : 13
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

پيشرفت روز افزون نامه های تبليغاتی، موجب افزايش مبارزه برای بدست آوردن فضای مطلوب در صندوق پستي مشتريان و حفظ خوانندگان وفادار در طول زمان شده است. شما کافي است به سايت www.internet.com سري بزنيد و ببينيد که صدها و هزاران ليست خبري در موضوعات مختلف وجود دارد که مي توانيد در آنها عضو شويد و انواع و اقسام اطلاعات و اخبار را بصورت روزانه، هفتگي و ماهانه دريافت کنيد.


ولي اگر بخواهيد چند خبرنامه ايراني مناسب پيدا کنيد که بطور مرتب براي شما اطلاعات دلخواه شما را ارسال کنند، دچار مشکل خواهيد شد. دليل اول اين است که يک سايت مناسب که تمام خبرنامه هاي ايراني را معرفي کند و شما بتوانيد در آن سايت، خبرنامه دلخواه خود
را انتخاب کنيد وجود ندارد. دليل دوم که البته از اولي مهم تر است اين است که اصلا تعداد خبرنامه هاي ايراني موجود در اين دنياي بزرگ مجازي، انگشت شمار است و در موضوعات بسيار محدود و اکثرا در چارچوب اطلاعات فني و نرم افزاري خلاصه مي شوند.

 

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , نکاتي براي تقويت خبرنامه هاي پستي , ,
:: بازدید از این مطلب : 189
|
امتیاز مطلب : 24
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

از زماني كه اينترنت و سايتهاي وب به جمع خانواده بزرگ علوم كامپيوتر پيوستند، ميزباني وب مفهوم پيدا كرد. هر وب سايت فضايي را روي يكي از سرورها در شبكه اينترنت نياز دارد كه محتويات سايت روي آن سرور قرار گيرد. شركتهايي كه اين خدمات را ارائه مي دهند شركتهاي "ميزبان وب"(1) نام دارند. در ظاهر تمام اين شركتها خدمات مشابهي ارائه مي دهند،‌اجاره دادن فضايي معين براي اينكه شخص يا شركت صفحات سايت خود را براي مدت معيني بر روي سرورهاي آن شركت قرار دهد. اما اين كل ماجرا نيست، دهها پارامتر در نوع سرويس دهي اين شركتها دخيل هستند كه بي توجهي به هر يك از اين پارامترها و توجه به شعارهاي بي پايه و قيمتهاي بسيار پايين برخي از شركتها ضررهاي جبران ناپذيري را به اشخاص و وب سايتهاي آنها مي رساند. در اين مقاله سعي بر آن شده كه مهمترين پارامترها را معرفي كرده و به توضيح مختصري از هريك بسنده نماييم. ذكر اين نكته ضروري است كه از ميان تمامي موارد ذيل دو اصل كلي مهمترين نقش را در انتخاب شركت مناسب دارند كه هيچ يك به تنهايي قادر به راضي كردن مشتري نخواهد بود:‌ كيفيت سرويس و پشتيباني مشتري.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ميزبان خوب كيست و شرايطش چيست , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اكثر شركتهايي كه وب سايت دارند به آمار ترافيک سايت دسترسي دارند كه معمولا  توسط شرکت ارائه کننده خدمات ميزباني سايت (Web Hosting) فراهم شده است. كساني كه از اين فايل ها استفاده نمي كنند (يا با شركت ميزبان وبي كه قرارداد دارند آنها را در اختيارشان قرار نمي دهد) متوجه نيستند چه چيزي را از دست مي دهند .اطلاعات فراواني براي دستيابي وجود دارد كه استفاده از اين اطلاعات مي تواند تاثير بسزايي در بازده كار داشته باشد .آنچه در اينجا آورده مي شود آمارهاي اصلي است كه معمولا در دسترس هستند و همچنين پيشنهادهايي در مورد چگونگي استفاده از اين اطلاعات.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ميزان بازديد كنندگان از سايت و بازده آن براي شما , ,
:: بازدید از این مطلب : 174
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

برای بازاريابهای B2B، بازاريابی از طريق پست الکترونيک (eMail Marketing) يکی از موفق ترين ابزارها برای ايجاد نتايج بسيار خوب در حداقل زمان ممکن است. اين روش نه تنها به شما در جهت رسيدن به مخاطبان هدفمند (Targeted Prospects) با حداقل هزينه کمک می کند، بلکه شما می توانيد جهت تماس با ميليونها مشتری بالقوه در ظرف چند دقيقه، از اين روش استفاده کنيد.

توجه کنيد که بازاريابی الکترونيکی بايد بخش جدائی ناپذيری از برنامه جامع بازاريابی شما باشد. از آنجاييکه هدف شما، فروش خدمات و محصولات خود به ساير بنگاه هاي اقتصادي می باشد (
B2B)، بايد يک استراتژی تهاجمي جهت پيشی گرفتن از رقبای خود، اتخاذ کنيد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , مهم ترين استراتژي هاي بازارياب هاي B2B , ,
:: بازدید از این مطلب : 138
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

همان گونه که مي دانيد، موضوع استفاده از نيروهاي بيرون سازمان که اصطلاحا نيروهاي outsource ناميده مي شوند براي انجام کارهاي پروژه اي چند سالي است که معمول شده است و هم اکنون شرکتها و موسسات زيادي هستند که به ارائه خدمات outsource به ساير شرکتها مشغول هستند. نمونه بارز آن، شرکتهاي هندي هستند که شايد به جرات بتوان گفت اکثر درآمد آنها از راه انجام پروژه ها بصورت outsource براي شرکتهاي بزرگ اروپائي و آمريکائي است.
آنچه با حضور و تقويت اينترنت تغيير کرده است و در واقع يک مفهوم جديد را ايجاد کرده، نيروهاي بيروني مجازي است. سايتهاي بسياري در اينترنت وجود دارند که با ارائه خدمات به اينگونه نيرهاي مجازي مشغول هستند و در واقع محل ارتباط کارفرمايان با نيروهاي بيروني مجازي (
Virtual Outsource) هستند. مقاله حاضر در مورد اين نيروها مي باشد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , منابع مجازي بيروني براي انجام پروژه ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 129
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

زير ساختهای روبنائی تجارت الکترونيک در ايران - قسمت دوم
 

 آنچه مورد نظر من است که دوست دارم خواننده به آن توجه کند اين است که براي برقراري کامل خدمات تجارت الکترونيک، بايد اين موضوع را در نظر بگيريم که براي بستر سازي اين موضوع، نياز به صرف وقت، سرمايه، دانش و نيروي زيادي است. اين چنين نيست که يک شبه صاحب تجارت الکترونيک شويم. توجه داشته باشيم که حتي در ساير کشورها، اين موضوع که مردم به راحتي از طريق اينترنت خريد کنند خيلي به زمان هاي قبل از 3 سال بر نمي گردد ولي زماني که اين موج به راه افتاد، بسياري از مسائل کمکي آماده بوده است در غير اين صورت، موفقيت تجارت الکترونيک حتي در آن کشورها هم غير ممکن مي بوده است. مسائل کمکي که مورد نظر من است، نه خيلي پيچيده و يا غير ممکن و نه خيلي فني است که به عقل ما نرسيده باشد. يک سري استانداردها، تعاريف، فرهنگ سازي ها و مستنداتي است که در طي سالها وجود اينترنت در جهان، تهيه و تنظيم شده اند.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , مشکلات تجارت الکترونيک2 , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

زير ساختهای روبنائی تجارت الکترونيک در ايران - قسمت اول

  سخن از تجارت الکترونيک است و موانع و مشکلات پياده سازي آن در ايران. به نظر می رسد خواننده می بايست با يک سری دلايل و بهانه هائی که حکايت از عدم امکان وجود تجارت الکترونيک در ايران است مواجه شود. نبود ساختار بانکی مناسب، نبود زير ساخت های حفاظتی و امنيتي، نبود امکانات ارتباطی سريع با شبکه اينترنت و صدها دليل و برهان ديگر که ثابت می کند ما نمی توانيم تجارت الکترونيکی داشته باشيم.

  هرچند خيلی از اين ها درست است و ما هم واقعا نمی توانيم تجارت الکترونيک داشته باشيم ولی سوال اين جاست که اگر همين امروز تمام اين موانع حل شوند، سيستم بانکی اصلاح شود و همين فردا همه مردم يک کارت اعتباری، مثلا "خريد کارت" داشته باشند، آيا ما صاحب تجارت الکترونيک می شويم؟ اگر در جواب اين سوال شک داريد به شما کمک می کنم.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , مشکلات تجارت الکترونيک1 , ,
:: بازدید از این مطلب : 53
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

چگونه می توانید به صورت رایگان به میلیونها نفر دسترسی پیدا کنید و محصولات و خدمات خود را معرفی کنید؟
این دقیقاً همان اتفاقی است که با نوشتن مقاله و ارائه آن در صدها مجله الکترونیکی پیش می آید. امروزه دهها هزار مجله الکترونیکی در وب منتشر می شود و تمام آن ها به دنبال محتوای با ارزش هستند. شما با یک مقاله پرمحتوا می توانید ناجی آن ها باشید و آنچه که می خواهند را به آن ها ارائه دهید و در عوض آن ها نیز به نیاز شما پاسخ خواهند گفت و مقاله و تجار
ب شما را در معرض دید همگان قرار خواهند داد.
در انتهای هر مقاله بخشی برای معرفی نویسنده و منبع مقاله وجود دارد. اگرچه شما در متن مقاله مجاز نیستید که برای تجارت خود تبلیغ کنید، اما این بخش انتهایی که شامل 4 تا 6 جمله است، در اختیار شماست و تبلیغات در آن حق قانونی شما به شمار می رود. شما می توانید در این قسمت، سایت یا محصولات و خدمات خود را معرفی کنید.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , مجلات الکترونيکي، يک ماشين ترافيک ساز براي سايت شما , ,
:: بازدید از این مطلب : 43
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

او یک تاجر کارکشته بود. سال ها در حرفه خود استخوان خورد کرده و فراز و نشیب های زیادی دیده بود. در میان همکاران و رقبای خود، به عنوان یک فرد موفق، مطرح بود. ولی آن روز، خیلی سخت برایش گذشت. شاید سخت ترین روز تجاری او بود.
آن روز در یک نمایشگاه تخصصی، در غرفه شرکت خود در حال پاسخ گوئی به مراجعه کنندگانی بود که از سراسر جهان به نمایشگاه آمده بودند. تعدادی از مراجعه کنندگانی که به محصولات او علاقمند شده بودند و از یک کشور اروپائی آمده بودند، شروع به ردو بدل کارتهای ویزیت خود با او کردند. آنها وقتی کارت ویزیت این تاجر را دیدند، با نگاه های تمسخر آمیزی که سعی در مخفی کردن آن داشتند، وانمود کردند که اوضاع رو به راه است. این تاجر که در حرفه خود سال ها به عنوان پیش کسوت، دارای اعتبار و غرور خاصی بود، هیچوقت این صحنه را فراموش نکرد و روزی که من را دید، بدون مقدمه شروع به تعریف این موضوع برای من کرد و خواست که علت این رفتار را پیدا کنم.

من از او خواستم تا کارت ویزیت خود را به من نشان دهد تا ببینم چه مشکلی در آن است که باعث تمسخر همکاران او شده است. راستش را بخواهید، من در نگاه اول تشخیص دادم که موضوع از چه قرار است و سعی کردم با زبان ساده، به او بفهمانم که در دنیای تجاری قرن 21، پارامترهای زیادی در تجارت وارد شده است که او حتما باید آنها را شناسائی کرده و در تجهیز و تکمیل اعتبار تجاری خود، آنها را به کار گیرد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ماجراهاي تاجر قرن 21 , ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اين نکته کوچک و در عين حال مهمي است. بسياري از مردمان خوب هر روز مرتکب اين گناه مي شوند بدون آنکه بدانند که راه حلي براي آن هست و نمي دانند که با ارتکاب اين گناه، چه زياني به بار مي آورند.
چند بار شما نامه اي دريافت يا ارسال کرده ايد که شبيه اين بوده باشد:

To: You@anywhere.com
Cc: Yourfriend@noone.org; Myfriend@anyplace.com

به نظر اشکالي ندارد، مگر براي حالتهاي خاص ! با قرار دادن آدرس در Cc، شما غفلتا به آدرس دزدها (Spammers) کمک شاياني کرده ايد. حتي بد تر، شما محرميت اطلاعات شخصي کساني که به آنها نامه فرستاده ايد را نيز ناديده گرفته ايد. در واقع، شما تمام اين افراد را در معرض خطر قرار داده ايد.

ها ها ها... اين چطور ممکن است ؟ من فقط يک نامه ساده فرستاده ام !

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , گناهان اينترنتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مي کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براي تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهي نيز به خود مي گويم که شايد هنوز کساني باشند که اين آگاهي را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مي کنم در واقع از دلايل ابتدائي اهميت وب سايت شما است.

دليل اول – وجود وب سايت، اعتبار شما را اقزايش مي دهد.
وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. يک طراحي حرفه اي، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مي شود. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحي يک سايت با کيفيت و داراي اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

طراحی يک سايت تجارت الکترونيک بسيار جدی تر و مشکل تر از داشتن يک سايت جالب برای بازديد کننده است. هر چند جذابيت سايت عامل مهمی است اما بايد به همان اندازه به کارايی سايت نيز اهميت داده شود. به نظر می رسد که بسياری از طراحان وب روی ظاهر سايت بيشتر از کارايی آن تمرکز می کنند. اما بازديدکننده ای که به علت ضعف کارآيی، از سايت نا اميد می شود، به سرعت سايت را ترک خواهد کرد و هرگز بازنخواهد گشت.

در طراحی سايتهاي تجارت الکترونيکي به اطلاعات پايه اي در زمينه طراحي سايت و کمي تجربه و تمرين احتياج است. طراحي اين سايتها اصول اوليه اي دارند که اگر آنها را رعايت نکنيد، متاسفانه هيچ وقت نخواهيد توانست سايت خود را از نظر امکانات و کارآيي به حدي برسانيد که بازديدکنندگان را راضي نماييد.

براي ايجاد فروش بيشتر از طريق سايت روي نکات زير تمرکز کنيد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , سايتهاي زيبا به ندرت باعث فروش بالا مي شوند , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

هر بار كه شما توسط موتور جستجو، جستجويي انجام مي دهيد، عنكبوت(spider) آن به آهستگي از ميان ميليون ها فهرست حركت مي كند و آنهايي را كه بيشتر با مورد جستجوي شما ارتباط دارند را به تصوير مي كشد .حتي ميزان اين ارتباط نيز مورد ارزشيابي قرار مي گيرد تا مرتبط ترين سايتها در ابتدا به نمايش درآيند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمي كند. گاهي صفحات نا مربوط به  چشم مي خورند و در مواردي براي يافتن آنچه مي خواهيد بايد جستجوي بيشتري انجام دهيد. موتور جستجو در يافتن اطلاعات عمل شگفت انگيزي انجام ميدهد.

براستي موتورهاي جستجو عمل ارزش گذاري ورتبه بندي را چگونه انجام ميدهند ؟ پاسخ از اين قرار است : توسط يك گروه دستورالعملها كه الگوريتم خوانده مي شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتي از الگوريتم ها استفاده مي كند، اما همه آنها از اصول عمومي خاصي پيروي مي كنند. از آنجا كه موتورهاي جستجو قصد دارند توجه مشتريان را مجددا به خود جلب كنند، تلاششان بر اين است كه نتايج جستجوي مرتبط تري را پيدا کنند.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , رتبه بندي سايتها توسط موتورهاي جستجو چگونه انجام مي شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

یکی از مشتریان وب سایت با من تماس گرفت و یک سوال مهم پرسید. او می خواست بداند که مشکلش کجاست. او خیلی به سختی کار کرده بود که یک وب سایت راه اندازی کند و تجارتش را توسط آن پیش ببرد ولی نتوانسته بود در آمد مناسبی از وب سایتش کسب کند.
او همان اشتباهی که اکثر صاحبان تجارتهای کوچک مرتکب می شوند را انجام داده بود و روی شاخص هاي اشتباهی تمکز کرده بود که باعث شده بودند از دسترسی به اهداف تجاری خود دور شود.
هر کسی می خواهد رشد فروش و افزایش درآمد داشته باشد. این موضوع برای صاحبان تجارتهای کوچک بسیار مهم است که اهداف درآمدی خود را مشخص کنند و نتایج فروش را مراقبت نمایند. ولی تاکید بیش ازحد روی این شاخص ها می تواند از رسیدن شما به اهدافتان جلوگیری کند.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , دو شاخص مهم در موفقيت تجارت شما در سال 2006 , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

 خبرنامه الکترونيکي پديده جديدي در اينترنت نيست و همه‌ي ما هر روز با آنها سروکار داريم. شايد کمتر کسي را بتوان يافت که روزانه چند خبرنامه‌ي الکترونيکي از منابع مختلف دريافت نکند. اين خبرنامه‌ها به دلايل مختلف مثل:


- خبر پراکني فني، فرهنگي، سياسي و غيره
- معرفي شرکت
- معرفي محصول
- اعلاميه ها


به دست ما مي‌رسند و ما قبلا" در يک وب سايت خاص در آنها عضو شده‌ايم. خبرنامه ها با ساختار تماما" متن و يا ابرمتن به دست ما مي‌رسند. خبرنامه‌هاي متني به دليل کم حجم بودن و سازگاري با همه نوع سيستم عامل، محبوبيت خاص خود را دارند و اينترنت‌کارهاي قديمي و حرفه اي، اين نوع خبرنامه ها را ترجيح مي‌دهند. خبرنامه‌هاي ابرمتني شامل اطلاعات بسيار جذاب‌تري هستند، چون با امکانات ابرمتن، امکان گنجاندن تصوير و رنگ و قلم هاي متنوع در آنها وجود دارد، اما حجم آنها بالاتر است و در زمان خواندن آنها حتما" بايد ارتباط اينترنت برقرار باشد تا تصاوير موجود در آنها قابل ديدن گردد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده روش موثر در افزايش اعضاي خبرنامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

ده درس مهم که در زمينه تجارت اينترنتي آموخته ام
از زمان شروع کار با اينترنت و تجارت الکترونيک، نکات و درسهاي زيادي ياد گرفته ام که دوست دارم برخي از مهم ترين آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

درس اول
يکي از کارهائي که بايد اولويت بالائي براي شما داشته باشد، جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان سايت شما است.  از زمان شروع سايت، به جمع آوري آدرسها بپردازيد. تهيه يک ليست از مشتريان بالقوه خدمات شما، يک بايد است. هرچند ارائه يک خبرنامه الکترونيک بسيار عالي است ولي خيلي ضروري نيست. شما مي توانيد به ليست خود، تغييرات سايت، محصولات جديد يا هرچيز ديگري که دوست داريد ارسال کنيد.
توجه داشته باشيد که تا زماني که ليست شما کوچک است، مي توانيد آنرا توسط نرم افزار پست الکترونيک موجود در رايانه خود پيش ببريد ولي وقتي ليست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بيشتر شود، ديگر بايد به دنبال ابزارهاي مخصوص مديريت ليست باشيد و يا از سايت هاي مخصوص اين کار استفاده کنيد. هرچند شخصا تمايلي به نام بردن از سايت خاصي براي اين کار ندارم، ولي چون خدمات سايت
www.ymlp.com کمک بزرگي در اين زمينه براي من بوده، هميشه آن را به ديگران پيشنهاد مي کنم. سايت ياهو هم خدمات مناسبي در اين زمينه ارائه مي کند.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده درس مهم در زمينه تجارت اينترنتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

از 10 اشتباه آزاردهندۀ زیر بپرهیزید تا رضایت بازدیدکننده را بدست آورید. اشتباهات طراحی سایت شاید دارای 100 مورد شاخص باشد اما در این مقاله، به ده مورد مهم و دردسر ساز می پردازیم که با توجه به آنها می توانید از رقبای خود، پیشی بگیرید.

1- نداشتن برنامه و هدف :
قبل از ایجاد سایت، آرام بنشینید و اهداف و انتظارات خود از داشتن سایت را بدقت تعریف کنید. سپس نقشۀ کلی و مسیرهای حرکت در سایت را با شروع از صفحۀ اصلی تعیین کنید. هدف سایت هر چه که باشد – از ارائۀ خدمات تجاری تا فروش شیرینیجات خانگی – در طراحی صفحات سایت موثر است. اگر ساخت سایت را بدون تفکر و توجه قاطع آغاز کنید، آشکار است که کاربران با صفحات درهم و لینک ها و اطلاعات ناهماهنگ بدون داشتن مفهوم واحد روبرو خواهند شد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده اشتباه رايج در طراحي سايت , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

ممکن است تا به حال به فکر فرستادن خبرنامه به مشتريان گذراي خود افتاده باشيد. احتمالا متوجه شده ايد که با اين روش مي توان آنها را به مشتريان دائمي و ثابت تبديل کرد.

اگر تا به حال به اين موضوع فکر نکرده ايد، بدانيد که خبرنامه اولين و مهمترين چيزي است که شما را به اهداف تجاري خود خواهد رساند. همانطور که ميدانيد، وب سايت به تنهايي نمي تواند بازديدکنندگان را به مشتري تبديل کند و اکثر ملاقات کنندگان سايت به راحتي از کنار آن مي گذرند و بدون آنکه با شما تماس بگيرند، از آن خارج مي شوند. و شما يک مشتري را از دست مي دهيد.
خبرنامه در واقع وسيله اي است که براي شما اعتبار و اعتماد جلب می کند و از همه مهمتر شما را هميشه در ذهن آنها نگه مي دارد.
3 راهکار زير از اساسي ترين عوامل موفقيت خبرنامه ها هستند:


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , خبرنامه تجارت شما را قدرتمند مي کند , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

من با شرکت در سمينارها و گردهمايي ها فرصت اين را داشته‌ام كه با عده زیادی از صاحبان مشاغل كوچك صحبت كنم. پرسشي درباره‌ي اين شركت‌هاي كوچك همواره ذهن مرا به خود مشغول كرده است:” اين شركت‌ها چگونه با مشتريان و مراجعان خود ارتباط برقرار مي‌كنند؟“در بسياري موارد پاسخ به ”فرستادن كارت‌هاي تبريك تعطيلات رسمي سالیانه“ محدود مي‌شود.

با توجه به اين كه اين كارت تبريك‌ها جايگاه زماني مخصوص خود را دارند‏، به نظر نمي‌رسد شركت‌ها بتوانند با اتكا به آنها به موفقيت چنداني برسند. به هر حال موارد مشابه بسيارند اما اميدوارم شما به روش‌هاي ارتباطي خود با مشتري انديشيده باشيد. آيا به اندازه‌ي كافي در اين راه تلاش مي‌كنيد؟

توصيه‌ي من به صاحبان مشاغل اين است كه تعداد دفعاتي را كه مشتري در سال/فصل/ماه به آنها، توليدات و خدمات شان نيازمند است، تخمين بزنند و از اين زمان تقريبي به عنوان راهنمايي براي خدمت به مشتري استفاده كنند. اين عدد را به عنوان يك حداقل و مبنا در نظر بگيريد و از همين نقطه فعاليت خود را آغاز كنيد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , حفظ مشتري با استفاده از خدمات پست الکترونيک , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

تمام ميزبانان وب (Web Hosting) خدمات مشابهي ارائه مي کنند. يک شخص يا يک شرکت، صفحات وب خود را بر روي سرويسگر (server) ميزبان قرار مي دهد و تمام مردم جهان از طريق مرورگر خود آن صفحات را مي بينند. ولي متاسفانه اين کل قضيه نيست. کيفيت و کارائي يک سايت وب به پهناي باند، امکانات سرويسگر و ساختار فني شرکت ميزبان بستگي دارد. ميزباني به شکلهاي مختلفي ارائه مي گردد. ميزباني اشتراکي (Shared Hosting)، ميزباني اختصاصي (Dedicated Hosting) و اشتراک جا براي سرويسگر (CoLocation)، بعلاوه هزاران پارامتر ديگر براي هر روش.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , چگونه يک ميزبان وب مناسب انتخاب کنيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

حتما اتفاق افتاده است که به سايتي مراجعه کنيد اما مطالب مورد نظرتان را در آن پيدا نکنيد. به احتمال زياد، ديگر هرگز به آن مراجعه نخواهيد کرد. يا اگر سايت ظاهر خوبي نداشته باشد، به اين نتيجه مي رسيد که احتمالا فرد بي تجربه اي آن را به وجود آورده است.

اگر مي خواهيد از راه اينترنت تجارت کنيد، بايد يک سايت حرفه اي داشته باشيد زيرا سايت شما در حکم يک کارت تجاري است که بايد شما را به درستي به بازديد کنندگان معرفي کند.

تاثير اوليه سايت روي بازديد کننده بسيار مهم است. اگر مي خواهيد در بازديد اول تاثير خوبي روي مراجعين داشته باشيد و بازديد کنندگان مستعد را جذب کنيد، رعايت نکات زير مفيد خواهد بود.


1- سايت خود را هدفمند طراحي کنيد
شما حتما از هدف سايت خود اطلاع داريد. مثلا اگر يک سايت فروش موفق مي خواهيد بايد محتويات مؤثري در آن بگنجانيد. سايت را جذاب کنيد و اطلاعات مفيدي در اختيار خواننده قرار دهيد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , چگونه يک سايت فروش موفق داشته باشيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 58
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اگر مي خواهيد که سايت شما چسبناک باشد، يعني بازديدکنندگان آن، مجددا به آن مراجعه کنند، بايد استراتژي مشخصي داشته باشيد. شما بايد بدانيد که ماهيت سايت شما، به چه چيزي براي جذب دوباره و دوباره بازديد کننده ، نياز دارد.
بدون در نظر گرفتن اينکه شما با سايت خود چه مي کنيد، شما به محتوي مناسب و متغير که براي بازديد کننده سايت شما مهم است، نياز داريد. محتواي سايت بايد زمان بندي شده، متناسب و  هماهنگ با تم سايت شما باشد. و چيزي با ارزش به بازديد کننده ارائه کند. برخي از استراتژي ها در زير آورده شده اند.

تشخيص اينکه چه چيز جديد يا مبتکرانه در ارتباط با سايت شما وجود دارد. چه چيزي را مي توانيد ارسال کنيد که بازديد کننده کنجکاو را بازگرداند. آيا محصول جديد، خبر جديد،  يا مقاله جديد، مخصوصا که دنباله دار باشد،  جايزه  جديد يا مسابقه اي براي برنده شدن وجود دارد؟ به موارد مختلف فکر کنيد و ببينيد چه چيزي در ارتباط با سايت شما وجود دارد.

به بازديد کنندگان راهي براي برنده شدن نشان دهيد. يک چيز مجاني يا کوپن تخفيف که بتوانند برنده شوند. شما حتي ممکن است هداياي يک شرکت ديگر را که آرم آن هم روي هدايا حک شده را قرار دهيد و نام برندگان را در سايت خود اعلام کنيد تا بازديد کنندگان به سايت شما بازگردند. برندگان را به روز رساني کنيد و نامه تشکر برايشان بفرستيد.

راهي براي جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان، مثل نظر سنجي در مورد سايت يا محصول خاص و يا دفتر يادبود سايت،  و يا سوالات ساده که جواب دهند و به نحوي آدرس آنها را جمع آوري کنيد. شما بعدا مي توانيد به مناسبتهاي مختلف با آنها مکاتبه کنيد.  حتما به آنها شانس حذف از ليست خود را بدهيد و مطمئن باشيد اگر اطلاعات سايت شما مفيد باشد، آنها هيچگاه از ليست شما خارج نخواهند شد.

از بازديد کنندگان سايت خود بخواهيد که سايت را به دوستانشان معرفي کنند و بابت اين موضوع به آنها جايزه بدهيد. به آنها ثابت کنيد که براي شما با ارزش هستند  و شما به آنها توجه داريد. دليلي براي معرفي سايت شما به ديگران را به بازديد کننده سايت خود بدهيد. به بازديد کننده، دليل و امکان
Bookmark کردن سايت خود را بدهيد.

بازي جديد، قيمت بازار بورس، اخبار و اطلاعات متغير را به بازديد کننده ارائه دهيد تا آنها بازگردند و سايت شما را بازديد کنند. سايت خود را همواره به روز رساني کنيد تا آنها به شما اعتماد کنند و مجددا به سايت شما مراجعه کنند.

 



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , چگونه سايت خود را چسبناک کنيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 62
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

مراجعين وب هدفمند هستند و به تبليغاتي که به هدف آنها مربوط نشود، توجهي نمي کنند. براي موفقيت، آگهي ها بايد با اهداف و آنچه در ذهن کاربران است، هماهنگ باشد.

دلايل مختلفي براي عدم موفقيت تبليغات روي وب وجود دارد. اما اين موضوع زماني قابل توجه است که آگهي به موضوع مورد علاقه کاربر مربتط باشد و باز هم شکست بخورد. چرا اين اتفاق مي افتد؟

براي شروع بايد علل موفقيت تبليغات متني در موتورهاي جستجو را بررسي کنيم.
هر کاربري به دنبال يک هدف است – ممکن است دنبال اطلاعاتي درباره دوربينهاي ديجيتال باشد يا بخواهد کتابي خريداري کند. در هر صورت، توجه کاربر کاملا به مسائلي معطوف است که به نحوي او را به هدف خود مي رساند.
هنگامي که کاربر عنواني براي جستجو وارد مي کند، موتور جستجو آگهي هايي را که مستقيما مربوط به موضوع جستجو باشد، برمي گرداند. بنابراين کاربران آنها را مشاهده و دنبال مي کنند. حتي اين گونه آگهي ها موثرتر از نتايج ديگر جستجو هستند زيرا نشان دهنده اعتبار تبليغ کننده و علاقه او به جذب مشتريان است.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , تقويت تاثير تبليغات در وب , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

12 روش قطعی استفاده از محتواي غني به منظور سرازیرشدن سیل ترافیک به وب‌سایت شما

داشتن ترافیک زیاد در هر وب‌سایت تقریبا همیشه رویای صاحبان سایت‌ها (یا در صورت نداشتن آن، کابوس آنها) بوده است. شما می‌توانید با داشتن ترافیک هدفمند، هرچه می‌خواهید انجام دهید. به عنوان مثال: بررسی و ردیابی عملکرد بازدیدکنندگان هدفمند سایت، کلیک‌های انجام شده در تبلیغات آن‌لاین(Click Through) ، عضوگيري براي خبرنامه و غيره.

اما برای راضی نگاه‌داشتن بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو، شما به مطالبی غني نیاز دارید. حال سوال اين است که محتواي غني چگونه ترافیک را به سایت شما سرازیر می‌کند؟

منابع بی‌شماری برای تولید ترافیک وجود دارد، مانند موتورهای جستجو، اما عاقلانه نیست که برای تولید ترافیک سایت فقط به موتورهای جستجو تکيه کنيد. با تنوع روش‌ها، برنامه‌ای همه‌جانبه را برای جذب ترافیک به سایت خود طراحی ‌کنید.


در این مقاله 12 روش قطعی جذب ترافیک با استفاده از محتوا را بررسی می‌کنیم:


1- استفاده از مقالات با کلمات کلیدی غنی و مشهور
با جستجوی کلمات کلیدی مشهور برای موضوع خدمات و یا تولیدات خود، اطلاعات خود از کلمات کليدي مرتبط و مورد جستجو را تکميل ‌کنید و این لغات را در متن مقاله ها و صفحات موجود در وب‌سایت خود قرار دهيد. وب‌سایت شما به صفحه هاي حاوي اطلاعات و محتوا نیاز دارد. هرچه بیش‌تر بهتر.
وب‌سایت با صفحاتی شامل اطلاعات غني و واقعي، به وسيله اي مناسب برای تغذیه موتورهای جستجو تبدیل می‌شود.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , تاثير محتواي وب سايت در افزايش ترافيک , ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 21
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

بهترين استراتژی بازاریابی الکترونیکی: ارتباط مناسب و دائم با مشتریان بر خط

اکنون زمان بسیار خوبی جهت استفاده از بازاریابی الکترونیکی است. روش های قدیمی بازاریابی درحال تغییر و تحول است چرا که تعداد کاربران و در نتیجه مشتریان بر خط و همچنين خدمات و محصولات مرتبط با آنها، هر روز در حال گسترش است.

بهترین روش ها جهت رسیدن به این مشتریان بالقوه بر خط چیست؟

1- بازاریابی پست الکترونیک. هرروز بیش از 900 میلیون نفر از پست الکترونیک جهت ارسال و دریافت پیام استفاده می کنند. هنوز موثرترین روش رسیدن به تعداد انبوه مشتریان بالقوه و تقویت ارتباط با آنها، استفاده از پست الکترونیک است. طراحي و ارسال خبرنامه هاي الکترونيکي از مهم ترين و شايد حياتي ترين نيازهاي تجارت هاي برخط است و ابزار ها و روش هاي توليد و ارسال خبرنامه ها، بسيار قدرت مند شده اند.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بهترين استراتژي بازاريابي الکترونيکي , ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

به ده دليل مردم از شما خريد نمي کنند

در اين مقاله ده دليل ساده ولي مهم عنوان شده که مي توانند در مورد تجارت شما هم صادق باشند. شايد بارها اين سوال را از خود پرسيده باشيد که چرا مردم از من خريد نمي کنند. دلايل زير به شما کمک مي کنند تا استراتژي بازاريابي و فروش تجارت الکترونيکي خود را بازنگري کنيد.

1 – يکي ازعوامل عدم موفقيت در زمينه بازاريابي زماني حاصل مي شود که سايت قادر به ايجاد بستري امن و قابل اطمينان در هنگام سفارش خريداران، نباشد. براي ايجاد چنين اطميناني، سايت مي تواند به خريداران اين اطمينان را بدهد که کليه عمليات سفارش خريد از طريق سرورهاي امن انجام خواهد گرفت. و برای مشتری اطمینانی ايجاد کند که کلیه اطلاعات از قبیل آدرس الکترونیکی و اطلاعات شخصی افراد به صورت کاملا محفوظ، نگه داري شده و به هيچ وجه فروخته نخواهند شد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , به ده دليل مردم از شما خريد نمي کنند , ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

ممکن است در نگاه اول حیرت‌انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکت‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه‌ی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند. با توجه به این ‌که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاریابی به شکل موثری از اینترنت بهره گرفته است، می‌توان این طور نتیجه گرفت که سازمان‌هایی که در فعالیت بازاریابی خود راهکاری برای استفاده از اینترنت درنظر نگرفته‌اند اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند. در این مقاله ده دلیل برای استفاده از این فناوری، به سازمان‌هایی که تاکنون هیچ تلاش هدف‌مندی در زمینه بازاریابی الکترونیکی نکرده‌اند، ارایه مي شود:

1- مکانی برای جستجوی اطلاعات
احتمالا مهم‌ترین دلیل توجیه کننده‌ی نیاز شرکتها به استفاده از راهکار بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات توسط مشتریان صورت گرفته است. با آن که هنوز هم برخی مشتریان برای جمع آوری اطلاعات با مراجعه به مراکز خرید، مشورت با نمایندگان فروش، جستجو در مغازه‌ها و صحبت با دوستان نیازهای خود را رفع می‌کنند، شمار فزاینده‌ای از آنها نیز شبکه اینترنتی را به عنوان منبع آگاهی اولیه خود برمی‌گزینند.
از زمانی که سایت‌های جستجو به مقصد نهایی بسیاری از کاربران تبدیل شده است، مشتریان به طور خاص از موتورهای جستجو به عنوان پورتالهای اطلاعاتی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. بخش بازاریابی باید تشخيص دهد که اینترنت محلی است که مشتریان آن‌را برگزیده‌اند و این موضوع برای حضور و بقا بازارياب ها در دنياي تجارت، باید مورد توجه قرار گيرد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , به ده دليل قانع کننده، اينترنت بايد در استراتژي بازاريابي گنجانده شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 68
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

بچه سايت ها –  مامور گول زدن موتورهاي جستجو يا يک تاکتيک مناسب براي رتبه بهتر

حتما نام Portal يا Mini Site را شنيده ايد. اين سايت ها درواقع به عنوان يک مدخل ورودي به سايت هاي اصلي عمل مي کنند و به همين دليل به آنها Portal يا همان مدخل مي گويند و از اين نظر به آنها Mini Site مي گويند که معمولا سايت هائي با اطلاعات کم و متمرکز روي يک موضوع خيلي خاص هستند که از آنها لينک هاي زيادي به سايت يا سايت هاي اصلي داده مي شود. اين نوع سايت ها از اين جهت که با داشتن لينک هاي زياد به سايت هائي که شايد هيچ محتواي مناسبي هم نداشته باشند، باعث گول زدن موتورهاي جستجو و ايجاد ترافيک براي "هيچ" مي شوند، به همين دليل معمولا موتورهاي جستجو نسبت به اين نوع سايت ها خيلي حساس و با دقت عمل مي کنند و سعي مي کنند اين تاکتيک را خنثي کنند.

با اين حال، سوال مهم اين است که آيا اين نوع سايت ها بي ارزش هستند ؟ جواب منفي است. در اين مقاله به ارزش آنها اشاره خواهد شد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بچه سايت ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 72
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

بازاريابي با پست الکترونيکي زنده و سرحال است و اگر درست انجام شود از هر روش بازاريابي ديگري به تجارت شما بيشتر و سريع تر کمک مي کند.

بازاريابي پست الکترونيکي اولين روش ارتقاء تجارت الکترونيکي شما است. اگر مي خواهيد در تجارت الکترونيک خود موفق باشيد، بازاريابي پست الکترونيکي يک بايد است.

بازاريابي کلا يک کار تمام نشدني است و تا زماني که شما تجارت مي کنيد لازم است تا خدمات و محصولات خود را بازاريابي کنيد. نکات مثبت زيادي در بازاريابي پست الکترونيکي است: 

- رايگان است.
- نه تنها پيام و تبليغات شما بلا فاصله ارسال مي گردد، بلکه سفارش مشتريان هم همينگونه خواهد بود.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بازاريابي با پست الکترونيکي زنده و سرحال است , ,
:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اگر شما هم مانند من عاشق کارتان هستيد مطمئن هستم که ميل داريد تا حد ممکن آنرا توسعه دهيد. هرچه توليد مي کنيد و يا هر خدماتی که ارائه می دهيد آيا نمی خواهيد از بهترين راه موجود يعنی اينترنت آنرا گسترش دهيد ؟ خصوصا اگر از فوايد آن مطلع باشيد؟

شما مايليد خدمات و کار خود را روی خط عرضه کنيد زيرا :

1- کم دردسر است
نيازی نيست لزوما بازارياب کامل و بی عيب و نقصی باشيد تا محصولاتتان را بطور موثر روی خط عرضه کنيد. هنگامی که با مردم بصورت رو در رو صحبت می کنيد برای اينکه مورد تائيد واقع شويد مدت زمان زيادی طول می کشد تا حرفها، محصولات و قفسه اجناس را آماده کنيد. اما پشت کامپيوتر کسی اهميت نمی دهد اگر جين و تی شرت بپوشيد، نياز نداريد با عجله به مغازه فتوکپی و يا پرينت برويد و تمامی صحبت هايتان تبديل می شود به يک مقاله کوتاه. اين به مراتب ساده تر است که يک مقاله بنويسيد و بتوانيد سر فرصت آنرا بارها تصحيح کنيد و با کليک کردن يک کليد ارسالش کنيد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بازاريابي از طريق اينترنت چه فوايدي دارد , ,
:: بازدید از این مطلب : 77
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اين سه ادعا را در نظر بگيريد :

1. پست الکترونيک شما شخصي نيست.
2. نامه شما الزاما به شخص مورد نظر ارسال نمي شود.
3. نامه شما، حتي پس از حذف کردن، از بين نخواهد رفت.

مقاله زير حقيقت ادعاهاي فوق را مشخص مي کند و اخطار مي دهد که چرا بايد در ارسال اطلاعات محرمانه توسط پست الکترونيک، دقت کنيد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , آيا پست الکترونيک شما، خصوصي است ؟ خير ! , ,
:: بازدید از این مطلب : 102
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اینترنت به نماد "حفظ مساوات" تبدیل شده است: در پنجره یک مرورگر همه شرکت‌ها، بدون توجه به کوچکی و اندازه خود، می‌توانند به خوبی یک شرکت بزرگ، با سابقه طولانی در کیفیت و ارایه‌ خدمات، به نظر برسند. این وضعیت، صاحبان مشاغل کوچک را به چالشی بااهمیت فرا می‌خواند: چگونه می‌توانیم مشتریان بالقوه خود را از این بابت قانع کنيم که شرکت ما شرکتی کلاه‌بردار و با زمینه فعالیت غیراخلاقی نیست؟ بهترین راه‌ حل، استفاده از یک صفحه کاملا سازمان‌یافته "درباره ما" است.

این صفحه نباید فقط شرکت را به مشتری معرفی کند، بلکه باید ورای هرگونه شک و تردید، به شرح دلایل اعتماد مشتری به شرکت شما بپردازد.

اغلب، این موضوع به معنی پاسخ‌گویی به شش سوال مهم زیر است که از طرف بازديد کننده وب سايت شما مطرح مي شود:

  به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , اهميت صفحه "درباره ما" در وب‌ سايت‌ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 66
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

آيا مي دانيد هنگامي كه مردم روي خط هستند در جستجوي چه مي باشند و اين كار راچگونه انجام ميدهند؟ اگر در اينترنت تجارت مي کنيد، اين اطلاعات برايتان بسيار مهم هستند. آگاهي از عادات جستجو  و رفتار روي خط، در طرح استراتژي رقابتهاي تجاري به شما كمك مي كند.

تحقيقات جديدي
در تابستان 2002 در خصوص اينكه مردم روي خط چه مي كنند انجام شده است. محققين دريافته اند كه جستجو براي اطلاعات، پس از پست الکترونيک، بيشترين کاربرد اينترنت است.

در كل 80%  از  آمريكاييان  براي يافتن اطلاعات در اينترنت از موتور جستجو استفاده مي كنند.

25% (33 ميليون نفر ) روزانه از يك موتور جستجو استفاده مي كنند.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , آنها در جستجوي چه هستند , ,
:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 18
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

من به ميزان زيادی وقت صرف گشتن در وب سايتها می کنم. اين وب سايتها در رابطه با کار من و يا سايتهای عمومی است. به دنبال آخرين اخبار امنيتی در سايت مايکروسافت، بررسی يک محصول خاص و يا ارسال کارت تبريک. در برخی از اين سايتها، به محض ورود، بنا به دلايلی، فورا کليد Back را می زنم و از آن سايت خارج می شوم. برخی دلايل که باعث اين رفتار من می شود در زير ليست شده اند.

سايت به روز رسانی نشده است -  اگر متوجه شوم سايـتی که وارد آن شده ام نسبت به بازديد قبلی من به روز رسانی نشده است، فورا خارج می شوم. وب محل قراردادن اطلاعاتی است که ماهيتا متغير و در حال عوض شدن است. در واقع توقع من اين است که اطلاعات سايت بايد خيلی به روز باشد.

علائم در حال ساخت - وجود علامت "در حال ساخت" نه تنها نشان می دهد که سايت به روز رسانی نمی شود بلکه دليل عدم آمادگی سايـت برای شروع حضور در شبکه هم می باشد. به همين دليل من فورا از سايت خارج می شوم، هزاران سايت هستند که آماده هستند و من به آنها سر خواهم زد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , آنها چرا کليد Back را مي فشارند , ,
:: بازدید از این مطلب : 64
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

مطالعات اخير نشان می دهد که ميزان 30 درصد از مخاطبين سايتهای تجارت الکترونيکی بخش خريد  را بصورت نا تمام رها می کنند . از طريق تحليل های وب می توان سرنخهای اين درصد بالا را به دست آورد. امروزه در جو دشوار کاری ، شرکتهايی که کالاهای خود را روی خط به فروش می رسانند خود را در رقابتی برای هرچه تاثيرگذارتر کردن وب سايت هايشان می يابند و در راستای اين هدف ، برای انجام اقدامات روبه رشد، از تحليل های وب استفاده می کنند (نوعي فناوري که الگوهای استفاده از سايت را کنترل و گزارش می دهد) اين کار موجب می شود به درک بهتری از اينکه چگونه مشتريان اطلاعات مورد نظرشان را می يابند و محصولات را خريداری می کنند برسند. شرکتها می توانند از گردآوری چنين تحليل هايی در بهبود بخشيدن سايتهايشان برای افزايش وفاداری مشتريان و هرچه بيشتر کردن فروش استفاده کنند. تمام اين روند به يک عمليات بحرانی برای چگونگی عملکرد خرده فروشان تبديل شده است .
اما شما با اين اطلاعات چه می کنيد؟ آنها تلاش می کنند دريابند چه کاری را از چه طريقی بايد انجام دهند و اين کار چه سودی برايشان خواهد داشت.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , آگاهي از ترافيک وب , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اولين و مهمترين چيزي که براي انتشار خبرنامه بايد داشته باشيد، اعتقاد به اين امر است که شما ميتوانيد بله، شما ميتوانيد يک خبرنامه تهيه کنيد. فقط بايد آماه شروع کردن باشيد. به هيچ چيز ديگري احتياج نداريد.


اگر بتوانيد يک نامه يا يادداشت براي شخصي بنويسيد، ميتوانيد خبرنامه هم بنويسيد. حتي از اين هم ساده تر است. اگر بتوانيد با کلام، مقصود خود را برسانيد، ميتوانيد خبرنامه خود را تهيه کنيد.


البته نوشتن خبرنامه مسلما با ايجاد فروش و سود توسط آن تفاوت دارد. هدف اين مقاله در واقع ارائه راهکارهايي است که به کمک آنها ميتوان از طريق خبرنامه به منفعت مورد نظر رسيد. با توجه به نکات زير ميتوانيد توسط انتشار هر نسخه از خبرنامه درآمد زيادي کسب کنيد

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , افزايش فروش از طريق خبرنامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

17 استراتژي مهم براي افزايش رتبه در موتورهاي جستجو

هنوز موتورهاي جستجو بهترين ابزار براي جذب ترافيک به سايت شما هستند. دليل آن به خاطر هدفمند بودن جستجو در آنها است. شخصي که دنبال يک موضوع خاص است از جستجو در موتورها به سايت شما مي رسد. بسيار مهم است که سايت شما براي موتورهاي جستجو جذاب باشد چون باعث رتبه بهتر و ترافيک بيشتر و در نتيجه فروش بيشتر خواهد شد که هدف اصلي هر سايت است.
 

براي افزايش رتبه در موتورهاي جستجو، 17 استراتژي زير بسيار موثر خواهند بود :
 

1. تراکم کلمات کليدي - نسبت کلمات کليدي به ساير کلمات در يک صفحه را چگالي يا تراکم کلمات کليدي مي نامند. مثلا اگر شما 100 کلمه در يک صفحه داريد و سه عدد از آنها جزو کلمات کليدي سايت شما هستند، چگالي کلمات کليدي آن صفحه 3% است. سعي کنيد که چگالي حدود 3 تا 20 درصد براي کلمات کليدي مهم سايت خود را تنظيم کنيد. سايتهاي زير براي آناليز سايت شما در مورد تراکم کلمات مختلف، کمک مي کنند :
 

KeywordDensity.com
KeywordCount.com


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , استراتژي مهم براي افزايش رتبه در موتورهاي جستجو , ,
:: بازدید از این مطلب : 88
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

همانطور که احتمالا اين اواخر خوانده ايد، Yahoo مدتی است ارتباط خود را با Google از سرگرفته است و نمايش موتور جستجوگر Google را که به Yahoo.com منتج می شود ادامه خواهد داد.

شک و شبه های بسياری در مورد اينکه آيا Yahoo اين موافقتنامه را از سر می گيرد يا خير وجود داشت به خصوص اينکه اعضای Yahoo بر اين باور بودند که ارتباط با Google مخاطبين Yahoo را پراکنده کرده است. در حقيقت Nielen/Net Ratings اخيرا برای نخستين بار تعداد مخاطبين جديد موتورهای جستجو را  برای ماه آگوست منتشر کرده است. در حالی که Yahoo همچنان در تلاش است تسلط خود را بر MSN حفظ کند، بعيد به نظر می رسيد که روابطش را با يکی از بزرگترين موتورهای جستجوگر رقيب ادامه دهد در حالی که انتخاب Inktomi  يا FAST رقيب محسوب نمي شوند می توانست نيازها را برآورده کند. اگر چه هنگامی که به نيروی نام و شهرت Google توجه کنيد و کيفيت موتور جستجوگرش را در نظر بگيريد، می توانيد Yahoo را برای ادامه رابطه با Google ببخشيد. چنانکه نقل است " با دوستانت صميمی باش، با دشمنانت صميمی تر " .

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , از سرگيري ارتباط Google و Yahoo , ,
:: بازدید از این مطلب : 89
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اخيرا بررسي دقيقي از مهمترين عوامل رتبه بندي (Ranking) سايت شما در  اينترنت و ارتباط آن با نام سايت(Domain)  و آدرس جهاني(URL)  آن، صورت گرفته است. حدود 20000 ليست اطلاعاتي و 110 عامل مهم، مورد بررسي قرار گرفته است.

اين مقاله به بررسي 3 عامل مهم در ارتباط با نام سايت و آدرس جهاني آن که بيشترين تاثير را در رتبه بندي دارند مي پردازد.

آيا وجود کلمه کليدي سايت شما، در نام سايت، مهم است ؟

بله. اين عامل بسيار مهمي در رتبه بندي سايت است. به همين دليل، من شديدا توصيه مي کنم که مهمترين کلمه کليدي (keyword) سايت، در نام سايت شما وجود داشته باشد. مثلا اگر شما در سايت خود، گل مي فروشيد، در نام سايت خود از کلمه flower استفاده کنيد، مثل، www.flowermall.com يا شبيه آن.

آيا آدرس جهاني کوتاه تر، در رتبه بندي تاثير دارد ؟

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ارتباط نام سايت و رتبه آن در موتورهاي جستجو , ,
:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

تصورات غلط زيادي در مورد بازاريابي توسط موتورهاي جستجو (Search-Engine-Marketing , SEM) وجود دارند و بسياري از آنها به افسانه تبديل شده اند. در زير 10 مورد از اين افسانه ها آورده شده اند که اگر بازاريابها به آنها توجه نکنند، به گمراهي کشيده خواهند شد.
 

1-بهينه سازي در منزل ارزان تر است
تحقيقات نشان مي دهد کمتر از 1% از هزينه تبليغات صرف بازاريابي توسط موتورهاي جستجو مي شود، پس تعجبي ندارد که اکثر سايتها بطور نا مناسبي بهينه سازي شده اند. متخصصين بازاريابي توسط موتورهاي جستجو، موقعيت بهتر در موتور جستجو را در زمان کمتري بدست مي آورند زيرا آنها به پيچيدگي، ماهيت فني و فرايند همواره متغير الگوريتم موتورها آشنا هستند. سپردن اين کار به اهل فن، بسيار مقرون به صرفه تر خواهد بود.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , 10 افسانه غلط در مورد بازاريابي توسط موتورهاي جستجو , ,
:: بازدید از این مطلب : 87
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

7 سوال قبل از راه اندازی وب لاگ

وب لاگ جزء آخرین اصطلاحات و پدیده های دنیای بازاریابی الکترونیکی می باشد. با وجود این که هر روز تعداد بیشتری از تاجران به گروه دارندگان وب لاگ اضافه می شوند اما هنوز هم تعداد کمی از مردم حضور وب لاگ ها را در نزدیکی خود حس می کنند و به استفاده بهینه از آن ها فکر می کنند.
اگر مایلید که یک وب لاگ تجاری داشته باشید قبل از شروع هر کاری به 7 سوال زیر پاسخ دهید:

1- آیا واقعاً به وب لاگ نیاز دارید؟
ویرایش و نگهداری وب لاگ احتیاج به یک فرد متعهد و علاقه مند دارد. نویسنده صفحات وب لاگ باید از منظم کردن کلمات و جملات لذت ببرد. فردی با این مشخصات حتماً باید در پیدایش وب لاگ حضور داشته باشد.
شما باید اهداف تجارت خود را در نظر بگیرید. آیا وب لاگ می تواند در رسیدن به این اهداف موثر باشد؟ شما حق دارید که از بین روش های متعدد اینترنتی، بهترین ها را انتخاب کنید. روش های دیگر بازاریابی الکترونیکی مانند بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، تبلیغ در مجلات الکترونیکی، انتشار خبرنامه و... نیز در اختیار شما هستند که همگی ابزارهایی قدرتمند محسوب می شوند.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , 7 سوال قبل از راه اندازي وب لاگ , ,
:: بازدید از این مطلب : 86
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()