نوشته شده توسط : E-Commerce

ممکن است در نگاه اول حیرت‌انگیز به نظر برسد ولی بسیاری از شرکت‌ها، چه کوچک و چه بزرگ، باید به فکر توسعه‌ی یک راهکار منطقی در زمینه بازاریابی الکترونیکی باشند. با توجه به این ‌که از سال 1994 تا کنون صنعت بازاریابی به شکل موثری از اینترنت بهره گرفته است، می‌توان این طور نتیجه گرفت که سازمان‌هایی که در فعالیت بازاریابی خود راهکاری برای استفاده از اینترنت درنظر نگرفته‌اند اشتباه بزرگی را مرتکب می‌شوند. در این مقاله ده دلیل برای استفاده از این فناوری، به سازمان‌هایی که تاکنون هیچ تلاش هدف‌مندی در زمینه بازاریابی الکترونیکی نکرده‌اند، ارایه مي شود:

1- مکانی برای جستجوی اطلاعات
احتمالا مهم‌ترین دلیل توجیه کننده‌ی نیاز شرکتها به استفاده از راهکار بازاریابی الکترونیکی، تغییراتی است که در نحوه جستجوی اطلاعات توسط مشتریان صورت گرفته است. با آن که هنوز هم برخی مشتریان برای جمع آوری اطلاعات با مراجعه به مراکز خرید، مشورت با نمایندگان فروش، جستجو در مغازه‌ها و صحبت با دوستان نیازهای خود را رفع می‌کنند، شمار فزاینده‌ای از آنها نیز شبکه اینترنتی را به عنوان منبع آگاهی اولیه خود برمی‌گزینند.
از زمانی که سایت‌های جستجو به مقصد نهایی بسیاری از کاربران تبدیل شده است، مشتریان به طور خاص از موتورهای جستجو به عنوان پورتالهای اطلاعاتی مورد نیاز خود استفاده می‌کنند. بخش بازاریابی باید تشخيص دهد که اینترنت محلی است که مشتریان آن‌را برگزیده‌اند و این موضوع برای حضور و بقا بازارياب ها در دنياي تجارت، باید مورد توجه قرار گيرد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , به ده دليل قانع کننده، اينترنت بايد در استراتژي بازاريابي گنجانده شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 71
|
امتیاز مطلب : 16
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

بچه سايت ها –  مامور گول زدن موتورهاي جستجو يا يک تاکتيک مناسب براي رتبه بهتر

حتما نام Portal يا Mini Site را شنيده ايد. اين سايت ها درواقع به عنوان يک مدخل ورودي به سايت هاي اصلي عمل مي کنند و به همين دليل به آنها Portal يا همان مدخل مي گويند و از اين نظر به آنها Mini Site مي گويند که معمولا سايت هائي با اطلاعات کم و متمرکز روي يک موضوع خيلي خاص هستند که از آنها لينک هاي زيادي به سايت يا سايت هاي اصلي داده مي شود. اين نوع سايت ها از اين جهت که با داشتن لينک هاي زياد به سايت هائي که شايد هيچ محتواي مناسبي هم نداشته باشند، باعث گول زدن موتورهاي جستجو و ايجاد ترافيک براي "هيچ" مي شوند، به همين دليل معمولا موتورهاي جستجو نسبت به اين نوع سايت ها خيلي حساس و با دقت عمل مي کنند و سعي مي کنند اين تاکتيک را خنثي کنند.

با اين حال، سوال مهم اين است که آيا اين نوع سايت ها بي ارزش هستند ؟ جواب منفي است. در اين مقاله به ارزش آنها اشاره خواهد شد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بچه سايت ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 74
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

بازاريابي با پست الکترونيکي زنده و سرحال است و اگر درست انجام شود از هر روش بازاريابي ديگري به تجارت شما بيشتر و سريع تر کمک مي کند.

بازاريابي پست الکترونيکي اولين روش ارتقاء تجارت الکترونيکي شما است. اگر مي خواهيد در تجارت الکترونيک خود موفق باشيد، بازاريابي پست الکترونيکي يک بايد است.

بازاريابي کلا يک کار تمام نشدني است و تا زماني که شما تجارت مي کنيد لازم است تا خدمات و محصولات خود را بازاريابي کنيد. نکات مثبت زيادي در بازاريابي پست الکترونيکي است: 

- رايگان است.
- نه تنها پيام و تبليغات شما بلا فاصله ارسال مي گردد، بلکه سفارش مشتريان هم همينگونه خواهد بود.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بازاريابي با پست الکترونيکي زنده و سرحال است , ,
:: بازدید از این مطلب : 94
|
امتیاز مطلب : 17
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اگر شما هم مانند من عاشق کارتان هستيد مطمئن هستم که ميل داريد تا حد ممکن آنرا توسعه دهيد. هرچه توليد مي کنيد و يا هر خدماتی که ارائه می دهيد آيا نمی خواهيد از بهترين راه موجود يعنی اينترنت آنرا گسترش دهيد ؟ خصوصا اگر از فوايد آن مطلع باشيد؟

شما مايليد خدمات و کار خود را روی خط عرضه کنيد زيرا :

1- کم دردسر است
نيازی نيست لزوما بازارياب کامل و بی عيب و نقصی باشيد تا محصولاتتان را بطور موثر روی خط عرضه کنيد. هنگامی که با مردم بصورت رو در رو صحبت می کنيد برای اينکه مورد تائيد واقع شويد مدت زمان زيادی طول می کشد تا حرفها، محصولات و قفسه اجناس را آماده کنيد. اما پشت کامپيوتر کسی اهميت نمی دهد اگر جين و تی شرت بپوشيد، نياز نداريد با عجله به مغازه فتوکپی و يا پرينت برويد و تمامی صحبت هايتان تبديل می شود به يک مقاله کوتاه. اين به مراتب ساده تر است که يک مقاله بنويسيد و بتوانيد سر فرصت آنرا بارها تصحيح کنيد و با کليک کردن يک کليد ارسالش کنيد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , بازاريابي از طريق اينترنت چه فوايدي دارد , ,
:: بازدید از این مطلب : 78
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اين سه ادعا را در نظر بگيريد :

1. پست الکترونيک شما شخصي نيست.
2. نامه شما الزاما به شخص مورد نظر ارسال نمي شود.
3. نامه شما، حتي پس از حذف کردن، از بين نخواهد رفت.

مقاله زير حقيقت ادعاهاي فوق را مشخص مي کند و اخطار مي دهد که چرا بايد در ارسال اطلاعات محرمانه توسط پست الکترونيک، دقت کنيد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , آيا پست الکترونيک شما، خصوصي است ؟ خير ! , ,
:: بازدید از این مطلب : 104
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اینترنت به نماد "حفظ مساوات" تبدیل شده است: در پنجره یک مرورگر همه شرکت‌ها، بدون توجه به کوچکی و اندازه خود، می‌توانند به خوبی یک شرکت بزرگ، با سابقه طولانی در کیفیت و ارایه‌ خدمات، به نظر برسند. این وضعیت، صاحبان مشاغل کوچک را به چالشی بااهمیت فرا می‌خواند: چگونه می‌توانیم مشتریان بالقوه خود را از این بابت قانع کنيم که شرکت ما شرکتی کلاه‌بردار و با زمینه فعالیت غیراخلاقی نیست؟ بهترین راه‌ حل، استفاده از یک صفحه کاملا سازمان‌یافته "درباره ما" است.

این صفحه نباید فقط شرکت را به مشتری معرفی کند، بلکه باید ورای هرگونه شک و تردید، به شرح دلایل اعتماد مشتری به شرکت شما بپردازد.

اغلب، این موضوع به معنی پاسخ‌گویی به شش سوال مهم زیر است که از طرف بازديد کننده وب سايت شما مطرح مي شود:

  به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , اهميت صفحه "درباره ما" در وب‌ سايت‌ها , ,
:: بازدید از این مطلب : 67
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()