نوشته شده توسط : E-Commerce

 خبرنامه الکترونيکي پديده جديدي در اينترنت نيست و همه‌ي ما هر روز با آنها سروکار داريم. شايد کمتر کسي را بتوان يافت که روزانه چند خبرنامه‌ي الکترونيکي از منابع مختلف دريافت نکند. اين خبرنامه‌ها به دلايل مختلف مثل:


- خبر پراکني فني، فرهنگي، سياسي و غيره
- معرفي شرکت
- معرفي محصول
- اعلاميه ها


به دست ما مي‌رسند و ما قبلا" در يک وب سايت خاص در آنها عضو شده‌ايم. خبرنامه ها با ساختار تماما" متن و يا ابرمتن به دست ما مي‌رسند. خبرنامه‌هاي متني به دليل کم حجم بودن و سازگاري با همه نوع سيستم عامل، محبوبيت خاص خود را دارند و اينترنت‌کارهاي قديمي و حرفه اي، اين نوع خبرنامه ها را ترجيح مي‌دهند. خبرنامه‌هاي ابرمتني شامل اطلاعات بسيار جذاب‌تري هستند، چون با امکانات ابرمتن، امکان گنجاندن تصوير و رنگ و قلم هاي متنوع در آنها وجود دارد، اما حجم آنها بالاتر است و در زمان خواندن آنها حتما" بايد ارتباط اينترنت برقرار باشد تا تصاوير موجود در آنها قابل ديدن گردد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده روش موثر در افزايش اعضاي خبرنامه , ,
:: بازدید از این مطلب : 48
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

ده درس مهم که در زمينه تجارت اينترنتي آموخته ام
از زمان شروع کار با اينترنت و تجارت الکترونيک، نکات و درسهاي زيادي ياد گرفته ام که دوست دارم برخي از مهم ترين آنها را با شما به اشتراک بگذارم.

درس اول
يکي از کارهائي که بايد اولويت بالائي براي شما داشته باشد، جمع آوري آدرس پست الکترونيک بازديد کنندگان سايت شما است.  از زمان شروع سايت، به جمع آوري آدرسها بپردازيد. تهيه يک ليست از مشتريان بالقوه خدمات شما، يک بايد است. هرچند ارائه يک خبرنامه الکترونيک بسيار عالي است ولي خيلي ضروري نيست. شما مي توانيد به ليست خود، تغييرات سايت، محصولات جديد يا هرچيز ديگري که دوست داريد ارسال کنيد.
توجه داشته باشيد که تا زماني که ليست شما کوچک است، مي توانيد آنرا توسط نرم افزار پست الکترونيک موجود در رايانه خود پيش ببريد ولي وقتي ليست شما بزرگ شود، مثلا از 100 آدرس بيشتر شود، ديگر بايد به دنبال ابزارهاي مخصوص مديريت ليست باشيد و يا از سايت هاي مخصوص اين کار استفاده کنيد. هرچند شخصا تمايلي به نام بردن از سايت خاصي براي اين کار ندارم، ولي چون خدمات سايت
www.ymlp.com کمک بزرگي در اين زمينه براي من بوده، هميشه آن را به ديگران پيشنهاد مي کنم. سايت ياهو هم خدمات مناسبي در اين زمينه ارائه مي کند.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده درس مهم در زمينه تجارت اينترنتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

از 10 اشتباه آزاردهندۀ زیر بپرهیزید تا رضایت بازدیدکننده را بدست آورید. اشتباهات طراحی سایت شاید دارای 100 مورد شاخص باشد اما در این مقاله، به ده مورد مهم و دردسر ساز می پردازیم که با توجه به آنها می توانید از رقبای خود، پیشی بگیرید.

1- نداشتن برنامه و هدف :
قبل از ایجاد سایت، آرام بنشینید و اهداف و انتظارات خود از داشتن سایت را بدقت تعریف کنید. سپس نقشۀ کلی و مسیرهای حرکت در سایت را با شروع از صفحۀ اصلی تعیین کنید. هدف سایت هر چه که باشد – از ارائۀ خدمات تجاری تا فروش شیرینیجات خانگی – در طراحی صفحات سایت موثر است. اگر ساخت سایت را بدون تفکر و توجه قاطع آغاز کنید، آشکار است که کاربران با صفحات درهم و لینک ها و اطلاعات ناهماهنگ بدون داشتن مفهوم واحد روبرو خواهند شد.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ده اشتباه رايج در طراحي سايت , ,
:: بازدید از این مطلب : 96
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

ممکن است تا به حال به فکر فرستادن خبرنامه به مشتريان گذراي خود افتاده باشيد. احتمالا متوجه شده ايد که با اين روش مي توان آنها را به مشتريان دائمي و ثابت تبديل کرد.

اگر تا به حال به اين موضوع فکر نکرده ايد، بدانيد که خبرنامه اولين و مهمترين چيزي است که شما را به اهداف تجاري خود خواهد رساند. همانطور که ميدانيد، وب سايت به تنهايي نمي تواند بازديدکنندگان را به مشتري تبديل کند و اکثر ملاقات کنندگان سايت به راحتي از کنار آن مي گذرند و بدون آنکه با شما تماس بگيرند، از آن خارج مي شوند. و شما يک مشتري را از دست مي دهيد.
خبرنامه در واقع وسيله اي است که براي شما اعتبار و اعتماد جلب می کند و از همه مهمتر شما را هميشه در ذهن آنها نگه مي دارد.
3 راهکار زير از اساسي ترين عوامل موفقيت خبرنامه ها هستند:


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , خبرنامه تجارت شما را قدرتمند مي کند , ,
:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

من با شرکت در سمينارها و گردهمايي ها فرصت اين را داشته‌ام كه با عده زیادی از صاحبان مشاغل كوچك صحبت كنم. پرسشي درباره‌ي اين شركت‌هاي كوچك همواره ذهن مرا به خود مشغول كرده است:” اين شركت‌ها چگونه با مشتريان و مراجعان خود ارتباط برقرار مي‌كنند؟“در بسياري موارد پاسخ به ”فرستادن كارت‌هاي تبريك تعطيلات رسمي سالیانه“ محدود مي‌شود.

با توجه به اين كه اين كارت تبريك‌ها جايگاه زماني مخصوص خود را دارند‏، به نظر نمي‌رسد شركت‌ها بتوانند با اتكا به آنها به موفقيت چنداني برسند. به هر حال موارد مشابه بسيارند اما اميدوارم شما به روش‌هاي ارتباطي خود با مشتري انديشيده باشيد. آيا به اندازه‌ي كافي در اين راه تلاش مي‌كنيد؟

توصيه‌ي من به صاحبان مشاغل اين است كه تعداد دفعاتي را كه مشتري در سال/فصل/ماه به آنها، توليدات و خدمات شان نيازمند است، تخمين بزنند و از اين زمان تقريبي به عنوان راهنمايي براي خدمت به مشتري استفاده كنند. اين عدد را به عنوان يك حداقل و مبنا در نظر بگيريد و از همين نقطه فعاليت خود را آغاز كنيد.

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , حفظ مشتري با استفاده از خدمات پست الکترونيک , ,
:: بازدید از این مطلب : 47
|
امتیاز مطلب : 25
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

تمام ميزبانان وب (Web Hosting) خدمات مشابهي ارائه مي کنند. يک شخص يا يک شرکت، صفحات وب خود را بر روي سرويسگر (server) ميزبان قرار مي دهد و تمام مردم جهان از طريق مرورگر خود آن صفحات را مي بينند. ولي متاسفانه اين کل قضيه نيست. کيفيت و کارائي يک سايت وب به پهناي باند، امکانات سرويسگر و ساختار فني شرکت ميزبان بستگي دارد. ميزباني به شکلهاي مختلفي ارائه مي گردد. ميزباني اشتراکي (Shared Hosting)، ميزباني اختصاصي (Dedicated Hosting) و اشتراک جا براي سرويسگر (CoLocation)، بعلاوه هزاران پارامتر ديگر براي هر روش.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , چگونه يک ميزبان وب مناسب انتخاب کنيم , ,
:: بازدید از این مطلب : 51
|
امتیاز مطلب : 23
|
تعداد امتیازدهندگان : 7
|
مجموع امتیاز : 7
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()