نوشته شده توسط : E-Commerce

او یک تاجر کارکشته بود. سال ها در حرفه خود استخوان خورد کرده و فراز و نشیب های زیادی دیده بود. در میان همکاران و رقبای خود، به عنوان یک فرد موفق، مطرح بود. ولی آن روز، خیلی سخت برایش گذشت. شاید سخت ترین روز تجاری او بود.
آن روز در یک نمایشگاه تخصصی، در غرفه شرکت خود در حال پاسخ گوئی به مراجعه کنندگانی بود که از سراسر جهان به نمایشگاه آمده بودند. تعدادی از مراجعه کنندگانی که به محصولات او علاقمند شده بودند و از یک کشور اروپائی آمده بودند، شروع به ردو بدل کارتهای ویزیت خود با او کردند. آنها وقتی کارت ویزیت این تاجر را دیدند، با نگاه های تمسخر آمیزی که سعی در مخفی کردن آن داشتند، وانمود کردند که اوضاع رو به راه است. این تاجر که در حرفه خود سال ها به عنوان پیش کسوت، دارای اعتبار و غرور خاصی بود، هیچوقت این صحنه را فراموش نکرد و روزی که من را دید، بدون مقدمه شروع به تعریف این موضوع برای من کرد و خواست که علت این رفتار را پیدا کنم.

من از او خواستم تا کارت ویزیت خود را به من نشان دهد تا ببینم چه مشکلی در آن است که باعث تمسخر همکاران او شده است. راستش را بخواهید، من در نگاه اول تشخیص دادم که موضوع از چه قرار است و سعی کردم با زبان ساده، به او بفهمانم که در دنیای تجاری قرن 21، پارامترهای زیادی در تجارت وارد شده است که او حتما باید آنها را شناسائی کرده و در تجهیز و تکمیل اعتبار تجاری خود، آنها را به کار گیرد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , ماجراهاي تاجر قرن 21 , ,
:: بازدید از این مطلب : 36
|
امتیاز مطلب : 15
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

اين نکته کوچک و در عين حال مهمي است. بسياري از مردمان خوب هر روز مرتکب اين گناه مي شوند بدون آنکه بدانند که راه حلي براي آن هست و نمي دانند که با ارتکاب اين گناه، چه زياني به بار مي آورند.
چند بار شما نامه اي دريافت يا ارسال کرده ايد که شبيه اين بوده باشد:

To: You@anywhere.com
Cc: Yourfriend@noone.org; Myfriend@anyplace.com

به نظر اشکالي ندارد، مگر براي حالتهاي خاص ! با قرار دادن آدرس در Cc، شما غفلتا به آدرس دزدها (Spammers) کمک شاياني کرده ايد. حتي بد تر، شما محرميت اطلاعات شخصي کساني که به آنها نامه فرستاده ايد را نيز ناديده گرفته ايد. در واقع، شما تمام اين افراد را در معرض خطر قرار داده ايد.

ها ها ها... اين چطور ممکن است ؟ من فقط يک نامه ساده فرستاده ام !

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , گناهان اينترنتي , ,
:: بازدید از این مطلب : 63
|
امتیاز مطلب : 22
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

به عنوان يک طراح وب سايت، گمان مي کنم که همه مردم در مورد اهميت وب سايت براي تجارت خود آگاه هستند. هر از گاهي نيز به خود مي گويم که شايد هنوز کساني باشند که اين آگاهي را نداشته باشند. شش دليل که در اينجا عنوان مي کنم در واقع از دلايل ابتدائي اهميت وب سايت شما است.

دليل اول – وجود وب سايت، اعتبار شما را اقزايش مي دهد.
وب سايت تائير قوي بر اعتماد مشتري هاي بالقوه دارد. يک طراحي حرفه اي، متن مناسب با توشتار خوب، اطلاعات مقيد از محصولات و اطلاعات تماس مناسب باعث افزايش اعتماد مشتريان به شرکت شما مي شود. به مردم مي فهماند که شما داراي دانش و به روز هستيد. اگر شما در طراحي يک سايت با کيفيت و داراي اطلاعات مفيد هزينه کنيد، مردم حتما تحت تاثير قرار خواهند گرفت.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , شش دليل براي اينکه وب سايت شما براي تجارت شما حياتي است , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 29
|
تعداد امتیازدهندگان : 6
|
مجموع امتیاز : 6
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

طراحی يک سايت تجارت الکترونيک بسيار جدی تر و مشکل تر از داشتن يک سايت جالب برای بازديد کننده است. هر چند جذابيت سايت عامل مهمی است اما بايد به همان اندازه به کارايی سايت نيز اهميت داده شود. به نظر می رسد که بسياری از طراحان وب روی ظاهر سايت بيشتر از کارايی آن تمرکز می کنند. اما بازديدکننده ای که به علت ضعف کارآيی، از سايت نا اميد می شود، به سرعت سايت را ترک خواهد کرد و هرگز بازنخواهد گشت.

در طراحی سايتهاي تجارت الکترونيکي به اطلاعات پايه اي در زمينه طراحي سايت و کمي تجربه و تمرين احتياج است. طراحي اين سايتها اصول اوليه اي دارند که اگر آنها را رعايت نکنيد، متاسفانه هيچ وقت نخواهيد توانست سايت خود را از نظر امکانات و کارآيي به حدي برسانيد که بازديدکنندگان را راضي نماييد.

براي ايجاد فروش بيشتر از طريق سايت روي نکات زير تمرکز کنيد.

 

به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , سايتهاي زيبا به ندرت باعث فروش بالا مي شوند , ,
:: بازدید از این مطلب : 34
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

هر بار كه شما توسط موتور جستجو، جستجويي انجام مي دهيد، عنكبوت(spider) آن به آهستگي از ميان ميليون ها فهرست حركت مي كند و آنهايي را كه بيشتر با مورد جستجوي شما ارتباط دارند را به تصوير مي كشد .حتي ميزان اين ارتباط نيز مورد ارزشيابي قرار مي گيرد تا مرتبط ترين سايتها در ابتدا به نمايش درآيند. البته موتور جستجو همواره درست عمل نمي كند. گاهي صفحات نا مربوط به  چشم مي خورند و در مواردي براي يافتن آنچه مي خواهيد بايد جستجوي بيشتري انجام دهيد. موتور جستجو در يافتن اطلاعات عمل شگفت انگيزي انجام ميدهد.

براستي موتورهاي جستجو عمل ارزش گذاري ورتبه بندي را چگونه انجام ميدهند ؟ پاسخ از اين قرار است : توسط يك گروه دستورالعملها كه الگوريتم خوانده مي شوند. هر موتور جستجو از گروه متفاوتي از الگوريتم ها استفاده مي كند، اما همه آنها از اصول عمومي خاصي پيروي مي كنند. از آنجا كه موتورهاي جستجو قصد دارند توجه مشتريان را مجددا به خود جلب كنند، تلاششان بر اين است كه نتايج جستجوي مرتبط تري را پيدا کنند.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , رتبه بندي سايتها توسط موتورهاي جستجو چگونه انجام مي شود , ,
:: بازدید از این مطلب : 42
|
امتیاز مطلب : 19
|
تعداد امتیازدهندگان : 4
|
مجموع امتیاز : 4
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()
نوشته شده توسط : E-Commerce

یکی از مشتریان وب سایت با من تماس گرفت و یک سوال مهم پرسید. او می خواست بداند که مشکلش کجاست. او خیلی به سختی کار کرده بود که یک وب سایت راه اندازی کند و تجارتش را توسط آن پیش ببرد ولی نتوانسته بود در آمد مناسبی از وب سایتش کسب کند.
او همان اشتباهی که اکثر صاحبان تجارتهای کوچک مرتکب می شوند را انجام داده بود و روی شاخص هاي اشتباهی تمکز کرده بود که باعث شده بودند از دسترسی به اهداف تجاری خود دور شود.
هر کسی می خواهد رشد فروش و افزایش درآمد داشته باشد. این موضوع برای صاحبان تجارتهای کوچک بسیار مهم است که اهداف درآمدی خود را مشخص کنند و نتایج فروش را مراقبت نمایند. ولی تاکید بیش ازحد روی این شاخص ها می تواند از رسیدن شما به اهدافتان جلوگیری کند.


به ادامه ی متن بروید



:: موضوعات مرتبط: تمامی مطالب و مقالات محمود بشاش ( غول مقاله یتجارت الکترونیک ایران ) , دو شاخص مهم در موفقيت تجارت شما در سال 2006 , ,
:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 20
|
تعداد امتیازدهندگان : 5
|
مجموع امتیاز : 5
تاریخ انتشار : جمعه 3 بهمن 1388 | نظرات ()